Van Lanschot Kempen: nettowinst € 48,2 miljoen

25 augustus 2022
  • Nettowinst € 48,2 miljoen (H1 2021: € 58,3 miljoen), onderliggende nettowinst € 60,7 miljoen (H1 2021: € 59,2 miljoen)
  • Client assets: € 118,5 miljard (2021: € 131,2 miljard) en AuM: € 99,6 miljard (2021: € 112,1 miljard)
  • Netto-instroom AuM Private Clients: € 1,4 miljard en Wholesale & Institutional Clients: € 3,5 miljard
  • Sterke kapitaalratio van 20,2% (2021: 23,7%), daling door hogere kapitaalvereisten voor woninghypotheken
  • Voorstel kapitaaluitkering van € 1,50 per aandeel

Maarten Edixhoven, voorzitter Raad van Bestuur: ‘In de eerste helft van dit jaar is door geopolitieke spanningen, inflatie en stijgende rentes meer onzekerheid ontstaan op de financiële markten. In deze omstandigheden onderhouden we nog intensiever contact met onze klanten. Onze bestaande en nieuwe klanten houden vertrouwen in het beleggen van hun vermogen, wat blijkt uit de zeer hoge totale netto-instroom van € 4,9 miljard assets under management. De instroom zien we zowel in het particuliere als in het institutionele segment.

Eerder dit jaar hebben we onze financiële en niet-financiële doelstellingen en kapitaalstrategie aangescherpt. We blijven ons met volle energie richten op verdere winstgevende groei, zowel autonoom als door overnames, in combinatie met een capital-light balans. Daarnaast hebben we goede voortgang geboekt met de implementatie van onze duurzaamheidstrategie en de ontwikkeling van ons nieuwe inclusie- en diversiteitsbeleid.

Ik wil onze collega’s bedanken voor hun inzet waarmee we het solide resultaat bereikt hebben in de eerste helft van dit jaar. Ik ben trots op hun betrokkenheid en inzet voor onze klanten – iets wat zij ook goed waarderen. Natuurlijk wil ik ook onze klanten bedanken voor hun vertrouwen.’

Lees het volledige persbericht op vanlanschotkempen.com