Van Lanschot Kempen: trading update derde kwartaal 2021

29 oktober 2021

De hoofdpunten in het kort:

• Zeer sterk kwartaalresultaat, door sterk operationeel resultaat en boekwinsten op verkopen uit de participatieportefeuille
  • Client assets naar € 125,2 miljard (eind juni 2021: € 121,0 miljard) en AuM naar € 107,2 miljard (eind juni 2021: € 104,2 miljard)
  • Netto-instroom Private Clients € 0,6 miljard en netto-uitstroom Wholesale & Institutional Clients € 2,1 miljard in Q3
  • Sterke kapitaalratio naar 20,0% (eind juni 2021: 21,9%)

Constant Korthout, Chief Financial & Risk Officer van Van Lanschot Kempen: ‘We zijn trots op het resultaat in het derde kwartaal. De netto-instroom binnen Private Clients is aanhoudend goed. Het segment Wholesale & Institutional Clients toont een gemengder beeld, omdat de uitstroom door het vertrek van enkele institutionele klanten groter was dan de instroom.

Onze klanten willen in toenemende mate beleggen in minder liquide oplossingen. Dit blijkt uit de grote belangstelling voor de introductie van het Kempen European Private Equity Fund II. Dit kwartaal is ook de migratie van klanten van Hof Hoorneman Bankiers afgerond en zij hebben nu via ons platform toegang tot ons producten- en dienstenpakket.’

Lees het volledige persbericht op vanlanschotkempen.com