Van Lanschot Kempen: sterke nettowinst van € 58,3 miljoen

26 augustus 2021
  • De hoofdpunten in het kort: Nettowinst stijgt naar € 58,3 miljoen (H1 2020: € 9,5 miljoen)
  • Record netto-instroom AuM Private Clients € 2,4 miljard; netto-uitstroom Wholesale & Institutional Clients € 2,0 miljard door enkele institutionele mandaten
  • Client assets stijgen naar € 121,0 miljard en AuM stijgen naar € 104,2 miljard
  • Sterke groei in beheerprovisie-inkomsten
  • Sterke kapitaalratio naar 21,9% (2020: 24,3%), daling onder andere door een meer prudente berekening marktrisico
  • Uitbetaling dividend 2019 en resterend dividend 2020 van in totaal € 1,95 per aandeel begin Q4

Karl Guha, bestuursvoorzitter: ‘We hebben een goed eerste halfjaar achter de rug. De cijfers spreken voor zich en over de hele linie presteerden we sterk. We zijn trots op de groei in assets under management in ons segment Private Clients, maar helaas laten de institutionele activiteiten uitstroom zien. We zijn van mening dat onze aanpak, waarin we onze persoonlijke werkwijze, professionele expertise en technologie combineren, vruchten begint af te werpen. We zijn dan ook goed gepositioneerd voor verdere groei in al onze activiteiten.

Bovendien zagen we door onze succesvolle overnames in Nederland en België inorganische groei in assets under management. Dat is een belangrijke stap in de richting van het realiseren van onze doelstelling om een toonaangevende en succesvolle wealth manager in de Benelux te zijn.’

Lees het volledige persbericht op vanlanschotkempen.com