Van Lanschot Kempen: nettowinst bijna € 10 miljoen in eerste halfjaar 2020

26 augustus 2020

Karl Guha, bestuursvoorzitter: "COVID-19 heeft een bepalende rol gespeeld in de eerste helft van dit jaar, zowel op maatschappelijk als economisch vlak. Voor onze klanten is dit een periode van grote onzekerheid, over het heden en de toekomst. Onze recente investeringen in omni-channel mogelijkheden wierpen vruchten af; we konden onze klanten goed bedienen en er voor hen zijn op die momenten dat zij ons nodig hadden. Hierdoor hebben we in deze periode een substantiële groei gezien in onze client assets en zijn we blij met het vertrouwen van onze klanten. De sterke operationele resultaten in de eerste zes maanden van dit jaar zijn een bewijs van de juiste investeringen die we hebben gedaan in technologie en onze medewerkers."

De hoofdpunten in het kort:

• Nettowinst van € 9,5 miljoen in H1 2020, dankzij sterk tweede kwartaal met een nettowinst van bijna € 20 miljoen
  • Sterke netto-instroom € 4,7 miljard, waarvan € 4,4 miljard in AuM. Client assets stijgen naar € 103,4 miljard (2019: € 102,0 miljard)
  • Goede onderliggende operationele performance, ondanks incidentele posten in Q1 door COVID-19

• Beperkt risico in de kredietportefeuille – toevoeging van € 1,3 miljoen aan de kredietvoorzieningen

• Sterke kapitaalratio van 24,0%

• Succesvolle volgende stap in groeistrategie: overname Hof Hoorneman Bankiers met € 1,9 miljard aan client assets

Lees het persbericht