Kempen European Private Equity Fund neemt belang in precisie-metaalbedrijf Wilvo Group

23 juli 2019

De participatie van het Kempen European Private Equity Fund is een co-investering met de Duitse investeringsmaatschappij Steadfast Capital. De investeerders hebben een management buy-out mogelijk gemaakt voor Wilvo’s managementteam, dat als nieuwe mede-eigenaar gedreven is om Wilvo Group verder te laten groeien, autonoom en door gerichte acquisities. Daarnaast behoudt voormalig directeur-grootaandeelhouder Louis Vosters een belang in de onderneming.

Sven Smeets, Co-head en Bram Bikker, Director van het Kempen Private Markets team, lichten toe: ‘Het Kempen European Private Equity Fund richt zich op investeringen in stabiele, kleine en middelgrote ondernemingen die marktleider zijn in hun eigen nichesegment. Wilvo Group is een prachtig familiebedrijf met een lange historie en een indrukwekkende klantenbasis. Het past bij de focus die we hebben. We hebben veel vertrouwen in het managementteam dat verder zal bouwen aan het succes van het bedrijf. We zijn er dan ook trots op dat de investeerders in ons fonds, klanten van Van Lanschot Kempen, toegang kunnen krijgen tot zo’n mooi bedrijf’

Rob Lemmens, commercieel directeur van Wilvo Group: ‘MetKempen en Steadfast Capital hebben we twee professionele investeringspartners aan boord die ons kunnen helpen in het realiseren van onze groeidoelstellingen. Het Kempen Private Markets team ondersteunt professioneel ondernemerschap. We kijken uit naar onze toekomstige samenwerking.’

Over Wilvo Group

Wilvo Group is een  technologisch geavanceerd  precisie metaalbedrijf, gericht op het vervaardigen van metalen producten met behulp van CNC-machines en volledig robotgestuurde laser-, pons-, buig- en lasmachines. Naast licht constructiewerk worden ook speciale industriële diensten aangeboden. Wilvo beschikt over hightech assemblage en uitzonderlijke deskundigheid, waardoor complexe projecten in kleine en grote series in korte tijd voor de klanten in binnen- en buitenland worden uitgevoerd. Daarnaast heeft Wilvo twee cleanrooms (samen 1000 m²), die tot de grootste van Nederland behoren en ideaal zijn voor het monteren van grote, zeer gevoelige machines en componenten. Wilvo Group is opgericht in 1970 als een metaalverwerkend bedrijf door A. Willems en J. Vosters. Later heeft Louis Vosters (zoon van J. Vosters) het stokje overgenomen.

Meer over het KEMPEN PRIVATE EQUITY FUND

Kempen European Private Equity Fund (het “Subfonds”) is een subfonds van het Kempen Alternative Markets Fund SICAV-RAIF (het “Fonds”), gevestigd in Luxemburg. Kempen Capital Management N.V. (KCM) is de beheerder van het Fonds. KCM heeft een vergunning als beheerder en staat onder toezicht van de Autoriteit Financiële Markten. Het Subfonds is geregistreerd onder de vergunning van het Fonds bij de Autoriteit Financiële Markten.

Deze informatie biedt onvoldoende basis voor een beleggingsbeslissing. Lees daarom het prospectus. Deze is verkrijgbaar via de website van KCM (www.kempen.nl/beleggingsfondsen). Het Subfonds is in een beperkt aantal landen geregistreerd voor aanbieding. Op de website zijn de landen te vinden waar het Subfonds geregistreerd is. De waarde van uw belegging kan fluctueren. Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Het Fonds is een closed-end beleggingsfonds en is alleen beschikbaar voor professionele beleggers.

*FD, 29 mei 2019. Link: klik hier.