Internationale prijs voor leefbaar loon platform

10 september 2019
PLWF is een samenwerkingsverband van institutionele investeerders dat zich wereldwijd inspant voor een leefbaar loon in de kledingindustrie, de detailhandel en de agrarische sector. Dit doet het Platform door de bedrijven waarin leden investeren gezamenlijk aan te spreken over de hoogte van het loon in hun toeleveringsketens, de voortgang hiervan te meten en de resultaten hiervan te monitoren en publiceren. Kempen is een van de deelnemende partijen.

Narina Mnatsakanian, directeur Responsible investment bij Kempen, is blij met de erkenning: “Leefbaar loon is het minimum inkomen dat een werknemer nodig heeft om in de basisbehoeften te voorzien én in die van zijn/haar familie, inclusief vrij te besteden inkomen. Het uitbetalen van een leefbaar loon heeft een positief effect op, gezondheid en de bestrijding van kinderarbeid. Wij willen daar een bijdrage aan leveren door er rekening mee te houden in onze investeringen en dialog met bedrijven. Deze erkenning is voor ons een steun in de rug.”

“Wij willen een bijdrage aan leveren door rekening te houden met leefbare loon in onze investeringen en dialog met bedrijven. Deze erkenning is voor ons een steun in de rug.”

Narina Mnatsakanian

Naast Kempen participeren onder meer: MN, ASN Bank en Triodos Investment Management. Sindsdien hebben ook Achmea Investment Management, a.s.r., ABN Amro Bank, Amundi, NN Investment Partners,  ING Bank en Robeco.

Aanmelden voor onze ESG nieuwsbrief

Laat je e-mailadres achter en ontvang onze ESG nieuwsbrief als eerste in je inbox