Febelfin duurzaamheidslabel voor Kempen fondsen

07 november 2019

Met de kwaliteitsnorm en het duurzaamheidslabel kunnen consumenten erop vertrouwen dat ze niet beleggen in zeer schadelijke bedrijfsactiviteiten, maar wél in bedrijven met een duidelijke duurzaamheidsstrategie en een transparant beleid over kwesties waarover maatschappelijk debat bestaat.

De volgende vier fondsen hebben het duurzaamheidslabel ontvangen:

• Kempen (Lux) Euro Sustainable Credit Fund
  • Kempen (Lux) Global Property Fund
  • Kempen (Lux) Global Small-cap Fund
  • Kempen (Lux) Sustainable European Small-cap Fund

Het keurmerk is een belangrijke randvoorwaarde om actief te zijn op de Belgische markt, zegt Loes Wingens, director Wholesale Distribution bij Kempen Capital Management. ‘Het behalen van het Febelfin label is een zeer belangrijke mijlpaal voor Kempen in België. Het keurmerk is een begrip. De norm is mede ontwikkeld met verschillende Belgische banken. Zij committeren zich dan ook aan het gebruik ervan en een aantal van hen heeft reeds aangegeven dat zij voor hun duurzame propositie enkel nog met fondsen wensen te werken die in het bezit zijn van het keurmerk. Hiermee creëert Febelfin duidelijkheid over duurzaamheid in de Belgische markt. Bij Kempen investeren we in verantwoorde beleggingen voor de lange termijn en zijn we overtuigd dat actieve betrokkenheid vanaandeelhouders over de hele linie bijdraagt aan positieve veranderingen.’

Meer informatie omtrent het Febelfin duurzaamheidslabel staat op de website www.towardssustainability.be

Fonds a, b, c en d zijn subfonds van het Kempen International Funds SICAV (het “Fonds”), gevestigd in Luxemburg. Aan het Fonds is in Luxemburg vergunning verleend en het staat onder toezicht van de Commission de Surveillance du Secteur Financier. Kempen Capital Management N.V. (KCM) is de beheerder van het Fonds. KCM heeft een vergunning als beheerder en staat onder toezicht van de Autoriteit Financiële Markten. Betaalkantoor en vertegenwoordiger in Zwitserland is RBC Investor Services Bank S.A., Esch-sur-Alzette, Zweigniederlassung Zürich, Badenerstrasse 567, Postbus 1292, 8048 Zürich. Het Sub-Fonds is geregistreerd in het register van de Autoriteit Financiële Markten onder de vergunning van het Fonds.

Deze informatie biedt onvoldoende basis voor een beleggingsbeslissing. Lees daarom de Essentiële Beleggersinformatie (beschikbaar in het Nederlands, Engels en diverse andere talen, zie website ) en het prospectus (beschikbaar in het Engels). Deze documenten alsook de statuten, het jaarverslag en halfjaarverslag zijn kosteloos verkrijgbaar ten kantore van het Fonds, gevestigd op 6C. route de Trèves, L-2633 Senningerberg, Luxemburg, alsmede ten kantore van de vertegenwoordiger in Zwitserland en op de website van KCM (www.kempen.com/nl/asset-management). De informatie op de website is (deels) beschikbaar in het Nederlands en het Engels.

Het Subfonds is in een beperkt aantal landen geregistreerd voor aanbieding. Op de website zijn de landen te vinden waar het Subfonds geregistreerd is. De waarde van uw belegging kan fluctueren. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. In het getoonde resultaat is geen rekening gehouden met commissies en kosten die in rekening worden gebracht bij in- en verkoop van stukken.

Laat uw e-mailadres achter en wij sturen u de laatste updates.