Kempen stopt met fundamenteel indexbeleggen

Binnen de Fundamental Index-strategie vallen vier fondsen: het Kempen (Lux) Global Property Fundamental Index® Fund*, het Kempen (Lux) Global Sovereign Fundamental Index® Fund**, het Kempen Global Property Fundamental Index® Fund* en het Kempen Global Property Fundamental Index Fund® N.V.*

De beslissing om fundamenteel indexbeleggen niet langer voort te zetten, is van strategische aard en komt voort uit de wens om meer focus aan te brengen in de oplossingen die Kempen haar klanten biedt. De fondsen binnen de Fundamental Index-strategie worden passief beheerd. Kempen is een beleggingshuis met een sterk trackrecord dat zich van oudsher richt op actief beleggen. Hierin ziet Kempen de toegevoegde waarde om aan de vraag van klanten te voldoen, nu en in de toekomst.

Lars Dijkstra, Chief Investment Officer (CIO) van Kempen Capital Management, legt uit: ‘Door de focus te behouden, kunnen we onze klanten meerwaarde bieden op het gebied van actief beleggen. Klanten die passieve beleggingen aan ons hebben toevertrouwd, zullen wij begeleiden om een passende oplossing te vinden. Onze kracht ligt in het actief beheer van fondsen, waar we ons door deze keuze dan ook geheel op kunnen richten.’

Aanvullende informatie
De uitbetaling in verband met de opheffing van Kempen (Lux) Global Property Fundamental Index® Fund en het Kempen (Lux) Global Sovereign Fundamental Index® Fund vindt naar verwachting plaats in november 2018. Voor het Kempen Global Property Fundamental Index Fund® is dit naar verwachting in december 2018. De uitbetaling van het Kempen Global Property Fundamental Index Fund® N.V. vindt naar verwachting plaats in februari 2019. Meer informatie is te vinden op de website via deze link bij de documentatie over de desbetreffende fondsen.

Kempen Capital Management N.V. is beheerder van Kempen Global Property Fundamental Index Fund® en Kempen Global Property Fundamental Index Fund® N.V en Kempen International Funds SICAV.  Kempen (Lux) Global Sovereign Fundamental Index® Fund  en Kempen (Lux) Global Property Fundamental Index® Fund (de “Subfondsen”) zijn Subfondsen van het Kempen International Funds SICAV (het “Fonds”) gevestigd in Luxemburg. Aan het Fonds is in Luxemburg vergunning verleend en het staat onder toezicht van de Commission de Surveillance du Secteur Financier. Kempen Capital Management N.V. heeft een vergunning als beheerder en staat onder toezicht van de Autoriteit Financiële Markten. De hiervoor genoemde fondsen zijn onder de vergunning van Kempen Capital Management N.V. geregistreerd bij de Autoriteit Financiële Markten. Kempen Global Property Fundamental Index Fund® is alleen toegankelijk voor professionele beleggers. Deze informatie biedt onvoldoende basis voor een beleggingsbeslissing. Lees daarom de Essentiële Beleggersinformatie en het prospectus. Deze documenten alsook de statuten, het jaarverslag en halfjaarverslag zijn kosteloos verkrijgbaar ten kantore van het Fonds, gevestigd op 6H. route de Trèves, L-2633 Senningerberg, Luxemburg, alsmede ten kantore van de vertegenwoordiger in Zwitserland en op de website van Kempen (www.kempen.nl/beleggingsfondsen).
*under licence from Research Affiliates, LLC
** under licence from FTSE Index LLC