Kempenfondsen stoppen met beleggen in tabak

Lars Dijkstra, CIO van Kempen, licht het besluit toe: ‘Verantwoord beleggen is een essentieel onderdeel voor ons als lange termijn betrokken aandeelhouder. Wij willen bijdragen aan positieve veranderingen en het uitsluiten van tabak in onze eigen fondsen is een stap in de goede richting.’

Narina Mnatsakanian, Hoofd Verantwoord Beleggen bij Kempen, vult aan: ‘De negatieve impact van tabak op mensen en de maatschappij is groot. Internationale standaarden onderschrijven dit. Het is niet mogelijk om als betrokken aandeelhouder tabaksproducenten te bewegen om fundamenteel te veranderen.’

Profiel Kempen

Kempen Capital Management N.V. (KCM of Kempen) is een 100%-dochteronderneming van Kempen & Co N.V. en heeft een vergunning als beheerder van diverse ICBE’s en ABI’s en is bevoegd om beleggingsdiensten te verlenen en staat als zodanig onder toezicht van de Autoriteit Financiële Markten. KCM biedt integrale fiduciaire beleggingsoplossingen voor pensioenfondsen, verzekeraars, PPI’s en andere institutionele cliënten. Daarnaast belegt KCM met een uitgesproken beleggingsstijl in o.a. small-caps, en mid-caps, staatsobligaties en onroerendgoedfondsen voor diverse institutionele beleggers, stichtingen, vermogende particulieren en family offices. KCM richt zich op een aantal beleggingsstrategieën en behoort hierin tot de wereldtop. Naast small-caps, mid-caps, staatsobligaties en onroerend goed zijn dit hoog dividendaandelen, vastrentende beleggingen en 'funds of hedge funds'.  KCM won in het verleden met haar beleggingsfondsen meerdere awards, zoals de Morningstar Awards en Lipper Awards.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

-------------------------------------------------------------------

Fleur Horbach