Kempen centraliseert small-capstrategieën in Amsterdam

Dit betekent dat de uitvoering van het beheer van de Europese small-capbeleggingsfondsen en -mandaten verplaatst wordt van het Verenigd Koninkrijk (Edinburgh) naar Nederland (Amsterdam). Als een gevolg hiervan wordt het kantoor in Edinburgh gesloten. De andere small-capstrategieën en -beleggingsfondsen worden al beheerd vanuit Amsterdam.

Door het samenbrengen van de small-capteams (Nederlands, Europees en wereldwijd) kunnen bestaande kennis en beleggingsprocessen op een efficiëntere manier worden gedeeld. Lars Dijkstra, Chief Investment Officer (CIO), van Kempen: ‘Het verder uitbouwen van onze bewezen expertise op één centrale plek binnen Kempen, komt de onderlinge samenwerking, beleggingsbeslissingen en de performance voor onze klanten, ten goede.’

De centralisatie wordt in december 2018 doorgevoerd.

Over Kempen Capital Management
Kempen Capital Management N.V. (KCM of Kempen) is een 100%-dochteronderneming van Kempen & Co N.V. en heeft een vergunning als beheerder van diverse ICBE’s en ABI’s en is bevoegd om beleggingsdiensten te verlenen en staat als zodanig onder toezicht van de Autoriteit Financiële Markten. Kempen biedt integrale fiduciaire beleggingsoplossingen voor pensioenfondsen, verzekeraars, PPI’s en andere institutionele cliënten. Daarnaast belegt Kempen met een uitgesproken beleggingsstijl in o.a. small-caps, en mid-caps, staatsobligaties en onroerendgoedfondsen voor diverse institutionele beleggers, stichtingen, vermogende particulieren en family offices. Kempen richt zich op een aantal beleggingsstrategieën en behoort hierin tot de wereldtop. Naast small-caps, mid-caps, staatsobligaties en onroerend goed zijn dit hoog dividendaandelen, vastrentende beleggingen en 'funds of hedge funds'.  Kempen won in het verleden met haar beleggingsfondsen meerdere awards, zoals de Morningstar Awards en Lipper Awards.