Jaarverslag verantwoord en betrokken beleggen 2019

21 april 2020

Hier vindt u ons Jaarverslag verantwoord en betrokken beleggen 2019, waarin we een overzicht geven van al onze verantwoord beleggen activiteiten die in 2019 gericht waren op een concrete positieve bijdrage naast financieel rendement.

In dit jaarverslag laten we zien waar we het afgelopen jaar aan gewerkt hebben, van betrokken aandeelhouderschap tot aan de duurzaamheidsprocessen. We willen onze klanten niet alleen ondersteunen bij vermogensbehoud en -groei, maar ook bij het realiseren van reële economische rendementen met een positieve impact op milieu en maatschappij. Het rapport laat zien hoe wij in al onze portefeuilles rekening houden met de ESG-factoren milieu, maatschappij en governance. Dit vanuit de overtuiging dat de levensvatbaarheid van de ondernemingen waarin Kempen voor haar cliënten belegt op de lange termijn onlosmakelijk verbonden is met het welzijn van alle stakeholders rond deze ondernemingen. Wij denken dat deze benadering ons helpt om de waarde van beleggingen te beschermen, ook in moeilijke tijden zoals de huidige marktomstandigheden. En deze aanpak zal ons tevens helpen om de uitdagingen op de langere termijn op het gebied van klimaatverandering het hoofd te bieden.

Verantwoord Beleggen nieuwsbrief

Vier keer per jaar nemen we u mee in de wereld van verantwoord en duurzaam beleggen, ook wel aangeduid met de afkorting ESG (Environmental, Social, Governance). In onze beleggingsprocessen wegen wij het milieu, sociale kwesties en governance continu mee. We willen hier laten zien dat verantwoord beleggen wat ons betreft verder gaat dan voldoen aan verplichte regels en wetten.

Aanmelden voor onze ESG nieuwsbrief

Laat je e-mailadres achter en ontvang onze ESG nieuwsbrief als eerste in je inbox

Verantwoord beleggen